"Gaggia.
ZNAČKA, KTERÁ DALA
SVĚTU KÁVOVOU PĚNU"
Víš, že jednoduché radosti jsou v životě nejlepší. Proto se pro některé z nás stala káva tradicí nebo dokonce posedlostí. Pro jiné je důvodem k životu. "Mysl není váza, kterou je třeba naplnit, ale oheň, který je třeba zapálit," řekl řecký filozof Plútarchos: tato věta vystihuje postoj Achille Gaggia ke kávě. Jeho velká zvědavost byla ve skutečnosti neukojitelným plamenem živeným touhou vytvořit něco krásného, nového a velkolepého. Vytvoření dokonalého italského espressa je proces, který jistě vyžaduje trpělivost, přesnost a praxi, a navíc baristické dovednosti a zkušenosti. Nezapomeňte však: spoléhejte se jen na to nejlepší vybaven
NAŠE HISTORIE
1930
ANIMA
Back to the beginning
Vše začalo v Miláně v roce 1930, kdy Giovanni Achille Gaggia (1895-1961) začal pracovat v kavárně Caffè Achille, kterou provozovala jeho rodina a která nesla jeho jméno, na adrese Viale Premuda č. 14. Na počátku devadesátých let 20. století se káva připravovala pomocí parního stroje, který nezaručoval vynikající výsledky, protože káva se často párou připalovala, což ji činilo příliš hořkou.
1938
CREMA
Zrod italského espressa
1947
ESSENZA
Inovativní duch
V roce 1947 byl lisovací mechanismus nahrazen důmyslnou mechanickou vychytávkou, velkou pákou, která umožnila dosáhnout tlaku 8-9 atmosfér. Bylo tak možné získat aroma, které dodává kávě plnost, a vytvořit pěnu, která je pro šálek espressa tak typická.
1948
CLASSICA
První kávovar
Společnost Gaggia byla založena v Miláně v roce 1948. Achille Gaggia ukázal zákazníkům nový způsob přípravy kávy: jeho espresso se lišilo od všeho, co se prodávalo v minulosti. A tak byla zahájena výroba prvního kávovaru pro použití v barech, modelu Classica. Tento model znamenal důležitý přechod z technologického i estetického hlediska: jde vlastně o jeden z prvních horizontálních kávovarů.
1949
PASSIONE
Začíná espresso mánie
Kávovary Gaggia si rychle nainstalovaly některé z nejznámějších milánských kaváren, například Motta a Bifď¬, které se nacházejí v elegantní Galleria Vittorio Emanuele. Během několika dní se začaly tvořit dlouhé fronty: vypadalo to, jako by celý Milán stál ve frontě, aby ochutnal přírodní krémovou kávu Gaggia.
1950
ICONA
Italská tvořivost
Společnost Gaggia začala vyrábět další dva kávovary pro použití v kavárnách. Inovativní model Esportazione, kterému se pro jeho neobvyklý tvar ironicky přezdívalo "plechovka na sardinky". Design modelu Internazionale naopak evokoval vzpomínky na první rakety vypuštěné do vesmíru. Oba kávovary mají vzadu osvětlenou plexisklovou karoserii, na které je nápis "Crema caffè naturale funziona senza vapore" (přírodní kávová pěna funguje bez páry)
1952
BELLEZZA
Velký mezinárodní úspěch
Úspěch společnosti se upevnil: se svým ikonickým designem stojanu udělala Gaggia na milánském veletrhu velký dojem a rychle si získala mezinárodní oblibu.
1953
DOLCE VITA
Kultura kávy Espresso
V polovině padesátých let se móda espressa rozšířila. Gaggia byla prvním italským kávovarem dovezeným do Spojeného království: v roce 1953 otevřela italská herečka Gina Lollobrigida první londýnský bar Moka s kávovarem Gaggia. Během několika málo let se espresso stalo skutečným trendem za hranicemi Itálie, který se rychle rozvíjel a byl úzce spojen s elegancí spojenou s italským stylem.
1957
CRESCENDO
Z Milána do Austrálie
Kávovar Montecarlo, který se vyráběl v Austrálii, reprezentoval italskou značku v této zemi více než dvacet let a významně přispěl k rozšíření kultury crema. Ve stejné době (1957) byla v Miláně zahájena sériová výroba modelu America, který posunul účinnost pákového systému na novou úroveň. U veřejnosti měl obrovský úspěch
1960
MERAVIGLIA
Nejmodernější technologie
Model Autono-Matic, který byl vyvinut v Americe a postupně nahradil pákové modely, měl řadu inovací, včetně hydrotermické regulace kotle. Jednoduchý mechanismus hydraulicky ovládaných skupin - skutečně špičkový technický úspěch - umožňoval připravit jeden nebo dva šálky kávy pouhým stisknutím tlačítka. Dalším krokem ve výrobě kávovarů Gaggia byla řada Orione.
1970
IDEA
Pragmatické a praktické
Achille Gaggia zemřel předčasně v roce 1961. Vedení společnosti přešlo na jeho syna Camilla a Armanda Miglioriniho. Společnost, kterou zdědili, se stala nespornou jedničkou v oboru. První zkušenost s designéry získala společnost Gaggia v roce 1968, kdy architekt Giuseppe De Gotzen navrhl koncept, z něhož se stal barový automat Tel 70. Tento stroj byl vystaven na milánském veletrhu v roce 1968 u příležitosti 20. výročí založení společnosti Gaggia.
1980
SINFONIA
Barvy osmdesátých let
Další projekt, přejmenovaný na Modello 80, měl řadu originálních prvků a jeho linie byly tak typické pro 60. léta. Vyráběl se v několika verzích a nabízel různé systémy extrakce: skupinu espressa nebo skupinu filtrované kávy a rezervní systém.
1990
TRADIZIONE
Na cestě k novému tisíciletí
Od 90. let 20. století do prvního desetiletí 21. století
pokračovala značka Gaggia ve své tradici výroby profesionálních
kávovarů pro kavárny, jako je například nadčasový model Deco Evo
s vintage designem.
2018
RINASCIMENTO
Další kapitola
Skupina Evoca Group získala profesionální pobočku značky Gaggia, aby posílila svou pozici na trhu s kávovary Horeca. Převzetí se soustředilo na obnovení prodeje 80 let po revolučním vynálezu Achilleâ™ a dnes značka Gaggia slaví své znovuzrození s novým tradičním kávovarem La Reale, který byl vyvinut ve spolupráci s designovým centrem Bonetto. La Reale je scénografický model, který znovu interpretuje nejlepší estetiku historických modelů Gaggia v souladu se současným vkusem.
2019
EVOLUZIONE
Návrat do budoucnosti
Úkol napsat další vzrušující kapitolu v historii společnosti Gaggia Milano byl svěřen zcela nové řadě kávovarů, která zahrnuje mimo jiné první plně automatické kávovary Gaggia Milano, La Radiosa. Budoucnost totiž patří pouze těm, kteří jsou dostatečně vytrvalí, aby věřili v krásu svých snů a dotáhli je do konce.